Geoblog.pl    Malutek    Podróże    2014 Wietnam    Wycieczka do Ha long Bay

Wycieczka do Ha long Bay

Wietnam
Wietnam, Hạ Long

Wycieczkę do Ha Long Bay kupiliśmy w hotelu w pakiecie z 2d Sapa, więc nie potrafię powiedzieć ile kosztowała.

Rano, ok 7.30 przyjechał po nas do hotelu busik, pozbieraliśmy trochę ludzi z innych hoteli i w drogę. Na początek przewodnik wszystkich przedstawił, opowiedział nam co się będzie działo, opowiedział trochę ciekawostek o Wietnamie i Hanoi.
Droga to 4 godziny z półgodzinnym zatrzymaniem się w takim standardowym 'centrum handlowym' gdzie można skorzystać z toalety, coś zjeść i kupić pamiątki za ceny 3-4 razy wyższe niż na nocnym bazarze w mieście.
Do Ha Long dojeżdżamy ok. 12. Wrażenie robi już droga dojazdowa otoczona nowo budowanymi eleganckimi osiedlami, dalej, wjeżdżając do miasteczka przejeżdżamy obok nowoczesnych 'drapiących niebo' hoteli.
W porcie kłębi się tłum. Mnóstwo autobusów, busików, ludzi i stateczków. Przewodnik odbiera nasze bilety i po 15-20 minutach wsiadamy na nasz stateczek. Zasiadamy za stołami już z zastawą. Będzie lunch, napoje dodatkowo płatne.
Startujemy. Płyniemy pomiędzy wysepkami, podobnymi do tych wokół Phi Phi. Po pewnym czasie dopływamy do 'portu' pływającego na wodach zatoki. Można się przesiąść na kajak lub wynająć łódkę, aby dostać się do pływającej wioski. Kajaki są plastikowe i większość dziurawa (mają porozbijane dzioby), w związku z tym obsługa wybiera starym garnkiem wodę z ich dna. Syfiasto to wygląda, więc, ponieważ pływającą wioskę widzieliśmy w Kambodży, odpuszczamy. Nasi współtowarzysze wycieczki wracają po jakichś 30-40 minutach, większość w mokrych gaciach :-)
Płyniemy dalej, wpierw do skałek symbolizujących Ha Long Bay - podobno to co widać nad wodą jest bardzo szerokie w stosunku do 'nogi', która pod wodą jest cieniutka. Kolejny etap podróży to wycieczka po jaskini na jednej z wysepek. Wycieczka ca 30 minut z naszym przewodnikiem. Ciekawe, ale nie powala na kolana, te hiszpańskie, które ostatnio widzieliśmy lepsiejsze.
Wracamy do busików. Przewodnik prosi abyśmy się przenieśli do drugiego bo mają jakiś problem z miejscami, nie widzę problemu o ile ten drugi podwiezie nas pod hotel. Wpierw jedziemy zostawić tych, którzy będą nocować nad zatoką i... zostaje z nimi nasz nowy przewodnik twierdząc, że kierowca wszystko wie. W busiku zostaje 6 osób. Po drodze zatrzymujemy się przy kolejnym 'centrum handlowym' gdzie okazuje się, że żaden z pasażerów nie zna wietnamskiego a kierowca nie zna angielskiego. Trochę kichowato to wygląda, bo nie wiemy gdzie i po jakim czasie mamy czekać na busika. Na szczęście łapię przy wyjściu naszego poprzedniego przewodnika i reklamuję sytuację. Przesadza nas do siebie i uzgadnia wszystko z kierowcą drugiego busika prowadząc pozostałych pasażerów do niego.
W naszym busiku jedzie Australijczyk po 50 z wietnamską dwudziestką. Zagadał do nas i pół drogi przegadujemy. Facet podróżuje, zamierza jeszcze odwiedzić Kambodżę. Twierdzi, że w przyszłym roku przyjedzie do Europy (nigdy nie był) na 3 miesiące, chce pojeździć po Unii wynajętym kamperem. Tak podobno zrobili jego znajomi. Gadamy jeszcze o rezerwacji hoteli (my booking on agoda) i innych duperelach i tak dojeżdżamy już po ciemku do Hanoi.
Wycieczka fajna, ale nic szczególnego.
W związku z tym, że w Hanoi od piątku do niedzieli jest night market, śmigamy jeszcze kupić jakieś pamiątki. Zasada jest ponoć prosta - muszą zejść z ceny 50%. Chcemy kupić wine holder, przy wejściu na bazar kosztuje 70 tysięcy, idziemy dalej, na kolejnym stoisku już 40. W rezultacie stwierdzamy, że nie chce nam się targować o 1-2 złote i bierzemy za 40. Zanosi się na burzę, więc zaczynamy się spieszyć, bo nie wzięliśmy kurtek przeciwdeszczowych i zmykamy do hotelu.